Tuesday 3 June 2014

Supernatural Obsession.

Assalamualaikum.



Hello. It's been three month since my last post. So yeah, tengah berangan kat dapur tetiba muncul rasa rindu nak update blog. Ingat lagi zaman zaman rajin update blog dulu. Pernah cakap.

"Everytime I had a great time, I'll update and post on blog."
"Every single thing happen to my life, I'll post on my blog."
"Bila dah ada laptop nanti aku akan rajin update blog."

tapi hakikatnya, hampeh. habuk pun tarak. update blog pun 3 bulan sekali, haihhh pemalaih betui semah ni -.- hahah.

(okay, start from here ada beberapa perenggan yang aku terdelete masa aku tengah edit post. Serious i'm not that person yang penyabar. This is so pissed me off! ergh.)

Aku tak ingat apa yang aku type dalam perenggan tu. Tapi yang aku tau ada berkaitan sem break yang dah nak habis and I said that it'll be the saddest thing that ever happen to my life. Yang lain? I can't remember. But i'm sure it's something bout my obsession,


SUPERNATURAL.


yeahhh sekarang ni kalau kau nampak cik semah ni nak bercerita ke nak bukak cerita ke nak start cerita ke, there is nothing BUT SUPERNATURAL. Hahh aku dah obses dan gila. Biar aku cerita how I met Supernatural and being obsessed with it. Boleh? hahaha.
p/s: (I think this is gonna be the longest post of all my entries)


Okay, first time aku tau pasal Supernatural ni masa tu aku form two or three liddat. Around 2009 or 2010. Kalau ikut tahun ni, dekt US supernatural dah season 6. Tapi tak silap aku dekt Malaysia baru season 2 ke 3, tayang memalam dekt tv3. Masa tu dalam bilik aku ni ada tv (sekarang pun ada tv tapi semua tv dalam bilik ni rosak) petak warna hitam. Tv asrama makcik aku yang dulunya jadi cikgu dekt sekolah teknik sungai buloh. So, dengan ehsan tv tulahh aku tengok supernatural memalam. Tapi, aku tak faham langsung satu hape pun jalan cerita supernatural (spn) tu. The most important, bukan aku yang minat spn time tu tapi my eldest sister yang sekarang pun still minat spn.

so aku terjebak dengan spn ni sebab kakak aku lah. Then, berlalu macam tu je masa tu. Tapi aku tau lah what is Supernatural. Siapa dean and siapa sam. aku tau. Pastu aku dah lupakan spn sampai lah time form 5. I had this one classmate a.k.a my bestfriend, Fatin Najihah (atin) yang minat spn. I don't remember how our first time talk about spn. Tapi yang aku pasti dia share dengan aku sbb aku tau spn, aku antara yang paling tau. Masa form 5 tu ada tayang spn season 5 ke season 6 dekt tv3 (2012) every tuesday 9pm. Everyday lepas selasa, dekt sekolah mesti atin akan tanya aku tengok ke tak and mesti dia akan cerita itu ini about spn. Aku layankan aje. Aku tak layan atin sangat masa tu sbb aku tak tengok pn dekat tv3! (sorry atin)

But, aku tau a bit pasal latest season masa tu sbb abang sulung aku (along) dah tengok latest season dekt laptop. Along download dekt pirate bay yang dimana kakak pun dah tengok sekali. So, bila atin cerita or tanya aku hanya bagi jawapan yang konon yakin je. But yet aku still ada minat terhadap spn. Lepas dah habis sekolah, semuanyaa berlalu mcm tu je. Sampai lah dah habis spm, yet still nothing happen bout spn.

Then, aku kerja (hujung 2012) Kerja dekt pkns sebagai pembantu kedai je. Okay, time tu aku tetiba tergerak hati nak layan spn. Tapi time ni dah sampai awal 2013 lah (if i'm not mistaken). so, time tu aku pakai phone lopek je tapi aku ada Samsung Galaxy Camera. So that time aku mcm cari every single website to download spn. Finally aku jumpa and aku hanya layan dekt galaxy camera aku without subs! yeahh aku pahamkan saja mana yang aku dapat tangkap and aku buat conclusion sendiri dari apa yang aku paham. Aku layan dekt galaxy camera sampai habis season 2 tak silap. Tak sempat masuk season 3, aku jual Galaxy Camera aku.

Since that, aku stop lagi but yet still minat and berazam nak buat marathon and khatamkan spn ni ASAP! Sampailah aku dapat masuk UiTM Dungun and masa mid sem break aku beli laptop. Time tu terus aku ambik spn ni dekt laptop kakak sebab kakak pun balik and ada dekt rumah so takdelah susah susah aku nak download. Tapi, dekt kakak banyak yang rongak, ada eps yang takde. Ada season yang takde. Aku ni jenis yang tak suka ambik shortcut and terus je ke hujung cerita. So, aku gigih cari how and where to download spn. Tumblr, twitter, fb, google semua aku cari.

Last last aku jumpa dekt tumblr and aku download. So, aku marathon kan spn start that day. Dekt dungun pun aku layan if takde class, takde assignment, takde kerja, cuti and so on. Aku boleh habiskan sampai season 6 masa dekt dungun. Ingat lagi aku pernah direct 9 eps tanpa buat benda lain and masa tu pulak aku ABC, so memang heaven. And aku balik seminggu for study week and aku habiskan season 6 sampai masuk season 7 sikit. Time tengah exam week pn aku sempat layan if takde paper. Time tu obses aku dah menggila dan mengganas. Sampailah sem break, apalagi aku pulun habis season 7 and season 8. Then, cecepat aku download season 9. (time ni aku dah pandai pakai utorrent and download through pirate bay) Taktau pulak aku masa aku layan, dekt US pn tgh on air season 9.

So, aku jadi stalker spn tegar. Dekt twitter, dekt IG, dekt tumblr semua aku geledah, semua aku stalk. Kemudian aku dapat tau what eps yang latest tengah on air dekt US and aku cecepat kejar tengok spn biar sama dengan spn yang dekt US. hehh time ni lagi dah makin menjadi jadi aku punya obses. Then aku follow Jared punya twitter which is (@jarpad) and semua cast yg aku kenal dekt dalam spn tu. Aku wish birthday Jensen. Aku excited. Every spn activity such as convention, fan meeting and so on semua aku ambik tau. Sampai aku jumpa satu website yang macam wikipedia special for spn. (supernaturalwiki.com)

Okay, fyi superwiki ni memang awesome gilaaa sebab everything bout spn semua ada dalam tu.
-creatures
-hunter
-demon
-angel
-every season synopsis
-director
-cast
-crew
and so on. memang banyak lah. everythinggggg pasal spn, semua ada! tempat research terbaik utk spn. Berapa banyak kali dean and sam tanggal baju pun ada. Siap details eps mana, season mana. Hahh, so jom refer situ if nak tau anything.

Aku rasa macam tulah how aku kenal spn and latest, aku join #SPN200Selfie . Superwiki yang buat event ni special sempena eps ke 200 which is eps 5 season 10. Hah, diaorg nak kumpul selfie from every country, tak kisah lah selfie apa pun diaorg akan ambik dan akan sertakan dalam project diaorg ni. Which is diaorang akan combine semua selfie and akan jadikan digital photo mosaic. Macam ni,





Haa, camni lahh! Combine semua gambar and jadi satu gambar yang sangat sangat besar. Pergh kalau dah 16 countries join, agak agak muka aku nampak tak? sumpah tak nampak. serious ah -.- hahaha. adehh, apa apa pun tu je project yang aku mampu join. lain semua tak mampu. adeii

So, aku rasa sampai sini jelah kot. Camtulah how aku tau pasal spn and get obsessed with it! Argh I know it's not worth it reading this very longgggggg post. Tapi aku puas dapat abadikan coretan ni.

yes,
aku masih disini.
duduk bersandar,
sambil menaip coretan tentang
OBSESIKU.


Written by,
ieysismahh.